İspanyol turistler Boyabat'ta depremzedeler yararına kermese destek verdiler

Sinop'un Boyabat ilçesinde depremzedeler yararına açılan kermese gelen İspanyol turistler maddi destekte bulunarak, geçmiş olsun dediler.

Boyabat ilçesinde Ak Parti Kadın Kolları İlçe Başkanı Zehra Okur öncülüğünde bir araya gelen gönüllü kadınların oluşturduğu "Kadın Eli, Kadın Gücü" platformu Boyabat Belediyesi'ne ait çadırda depremzedeler yararına kermes düzenlediler.

İspanya'dan gelip Türkiye turuna çıkan dört İspanyol turist ve bir rehber Boyabat ilçesinde gezinirken gördükleri kermes çadırında ne olduğunu merak edip, depremzedelere destek amaçlı bir faaliyet olduğunu öğrenince içeri girerek yardımda bulunmak istediler.

Yetkililerden bilgi alan turistlerden İspanyol Hava Yollarında yolcu uçağı pilotu olan Juan Diaz Capelli Boyabat Sesi muhabirinin sorularına rehberi aracılığıyla yaptığı açıklamada, İspanya'dayken Türkiye'deki depremzedelere yardım etmek istediklerini, ancak yardımı Boyabat'ta yapmak kısmet oldu, dedi.

ispanya'da yardım için Türkiye Büyükelçiliği'ne gittim, çok sıra vardı, kısmet Boyabat'ta oldu

Capelli, konuşmasında "Boyabat'ta gezerken bu çadırı gördüm. Rehberime ne için olduğunu sordum. Rehberimiz, burada deprem bölgesine yardım için çalışmalar yapıldığından bahsetti. Biz de yardım yapmak istedik.

Ben İspanya'dayken Türk Büyükelçiliği'ne depremde zarar görenlere yardım için gittim. Ancak büyükelçilik önünde yardım amacıyla gelenlerin oluşturduğu uzun bir sıra vardı. Zamanım kısıtlı olduğu için yardım edememiştim. Buradaki çadırda yardım amaçlı etkinlik olduğunu öğrenince de İspanya'dayken yapamadığım yardımı, burada yapmak istedim. Geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum." dedi.

Boyabat Beyazıt Camisi meydanına kurulan çadırda düzenlenen kermeste açıklamada bulunan Ak Parti Kadın Kolları İlçe Başkanı Zehra Okur, depremzede kardeşlerimize destek için İlçe Kaymakamlığı, Boyabat Belediyesi, esnaflarımız ve tüm siyasi partilerimizle tek yürek olarak güzel bir organizasyona imza attık, dedi.

Boyabat'ta bir ve beraber olmanın gururunu yaşıyoruz !

Okur, konuşmasında "Ülke genelinde büyük bir afetle karşı karşıya kaldık. Bizler de oradaki bacılarımız, kardeşlerimiz, çocuklarımız için elimizden ne geliyor diye düşündük, taşındık arkadaşlarımızın da desteğiyle böyle bir hayır işine kalkıştık.

Hayırsever vatandaşlarımızın unundan, yağına, şekerine, etine ve diğer gıda malzemelerine kadar buraya bağışladıkları ürünlerle mutfak bölümümüzde gönüllü bayanlarımız sabahtan akşama kadar çalışıp, ürettiğimiz el emeği ürünlerimizi misafirlerimize sunarak, bağışlarını kabul ediyoruz.

Biraz önce İspanyol kardeşlerimiz geldiler. Burayı görüp duygulanmışlar. Bize bağış yapmak istediklerini söylediler. Para bağışında bulundular. Tabii ki biz de duygulandık. Ülke genelinde olduğu gibi dünya medyasında da yer olan bir afeti yaşadık. Herkes bu afetin yaralarını sarmak için elini taşın altına koydu.

Biz de kadın eli, kadın gücü diyerek elimizi taşın altına koyduk. İnşallah büyük bir acıya bir damla su olabilirsek ne mutlu bizlere diyoruz. Bize destek olan Boyabatlı hemşehrilerimize, kardeşlerimize bize destek olan arkadaşlara teşekkür diyorum" dedi.