28 Yıl Önce Mardin'de Askerlik Yapan Devreler Boyabat'ta Buluştular

28 Yıl önce Mardin Kızıltepe Şenyurt Jandarma Tabur Komutanlığında askerlik yapan 25 devre aileleriyle birlikte Boyabat'ta buluştular.

28 Yıl önce Mardin Kızıltepe Şenyurt Jandarma Tabur Komutanlığında askerlik yapan 25 devre, aileleriyle birlikte Boyabat'ta buluştular.

Kendilerini 1969 Devreleri olarak tanımlayan aynı birlikte askerlik yapmış olan 25 arkadaş terhislerinden 28 yıl sonra Boyabat ilçesi Kadınlı Köyünden servis minibüsçülüğü yapan Hayrettin Şengül'ün daveti üzerine Boyabat'ta buluşarak hasret giderdiler.

Aileleriyle birlikte 1 Eylül 2018 günü Boyabat'ta buluşan 60 kişilik misafir grup Boyabat ilçe merkezinde gezindikten sonra Boyabat Kalesi ve sonrasında da Bazalt Kayalıklarını ziyaret ederek incelemelerde bulundular.

Aynı günün akşamı da Harettin'Şengülün daveti üzerine Kadınlı Köyüne giden devreler Şengül'ün evi önünde kurulan masalarda akşam yemeğini yedikten sonra Boyabatlı davul zurna ekibinin oyun havaları eşliğinde oyunlar oynayıp doyasıya eğlendiler.

Misafir devreler ve aileleri Boyabat'ı çok beğendiklerini tarihiyle , yeşilliğiyle, insanıyla, misafirperverlikleriyle çok güzel bir ilçe olduğunu dile getirdiler.

Boyabat'ı ziyaret eden grup başkanı Osman Bilgin, aynı askeri birlikte askerlik yapan devre arkadaşlarıyla wapsat grubu oluşturup 80 kişiye ulaştıklarını belirterek 4 ay önce Bursa ilinde buluştuklarını, Hayrettin Şengül arkadaşının daveti üzerine de Boyabat'ta olduklarını belirtip, iyi ki gelmişiz dedi.

Boyabat Sesi kamerasına konuşan Osman Bilgin "Mardin Kızıltepe Şenyurt'ta 15 ay birlikte askerlik yapmış olmamız bizleri adeta birbirimize kenetlemişti. 28 yıl geçmesine rağmen arkadaşlığımız bitmedi. Grubumuzda 84 kişi var. Hepsi gelmek istedi ancak özel sebeplerden dolayı gelemediler. Biz 1969 devreleri olarak Türkiye'nin 13 ilinden eşlerimiz ve çocuklarımızla birlikte Boyabat'ta buluştuk. Ben 1000 km'lik uzaklıktan Denizli'den, bu grubun başkanı ve kurucusu olarak 2 gün önceden geldim. Arkadaşım Hayrettin sağolsun bizi misafir etti. Bu yükün altından en güzel şekliyle kalktı.Kendisine çok teşekkür ediyorum.

Biz buradan kara, deniz hava kuvvetlerimizde, sınır boylarımızda ülkemiz için mücadele eden askerlerimizin ailelerine Allah'tan sabırlar diliyoruz. Sınırda görev yapmak kolay değil. Onların alnından öpmek gerekiyor.

Ben Boyabat'ı ilçem olan Denizli Kale ilçesine benzettim. Çok şirin bir yer. Kaleyi gezdik, Bazalt Kayalıklarını gezdik.Tam bir doğa harikası, hayran kaldım. Bizlere ilgilerinden, misafirperverliklerinden dolayı, Hayrettin arkadaşıma ve burada bizi karşılayan komşularına çok teşekkür ediyorum" dedi.

Bilgin, "Belki Boyabat'a bir daha gelişimde Belediye Başkanı sıfatıyla gelebilirim. Denizli, Kale ilçeme Belediye başkanlığı için bir süreç başlatmayı düşünüyorum." diyerek sözlerini tamamladı.

Hayrettin Şengül de "Davetimi kırmayıp, çok uzak yollarda Boyabat'a kadar gelen asker arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Ayrıca bu akşamki eğlence programında bizi gururlandırdılar, çok güzel bir gece oldu. Gönlü burda olupta gelemeyen arkadaşlarıma da selam ve sevgilerimi iletiyorum." dedi.